신학/성경책

교독문 52. 시편 119편 (영어)

아람벌어진밤나무 2022. 12. 13. 22:00
728x90

교독문 52

시편 119편

인도자 : 청년이 무엇으로 그의 행실을 깨끗하게 하리이까 주의 말씀만 지킬 따름이니이다

회   중 : 내가 전심으로 주를 찾았사오니 주의 계명에서 떠나지 말게 하소서

인도자 : 내가 주께 범죄하지 아니하려 하여 주의 말씀을 내 마음에 두었나이다

회   중 : 찬송을 받으실 주 여호와여 주의 율례들을 내게 가르치소서

인도자 : 내가 주의 법도들을 작은 소리로 읊조리며 주의 길들에 주의하며

회   중 : 주의 율례들을 즐거워하며 주의 말씀을 잊지 아니하리이다

인도자 : 주의 법이 나의 즐거움이 되지 아니하였더면 내가 내 고난 중에 멸망하였으리이다

회   중 : 내가 주의 법도들을 영원히 잊지 아니하오니 주께서 이것들 때문에 나를 살게 하심이니이다

인도자 : 나는 주의 것이오니 나를 구원하소서 내가 주의 법도들만을 찾았나이다

회   중 : 악인들이 나를 멸하려고 엿보오나 나는 주의 증거들만을 생각하겠나이다

인도자 : 내가 보니 모든 완전한 것이 다 끝이 있어도 주의 계명들은 심히 넓으니이다

회   중 : 내가 주의 법을 어찌 그리 사랑하는지요 내가 그것을 종일 작은 소리로 읊조리나이다

 

Psalm 119

How can a young man keep his way pure? By living according to your word.

I seek you with all my heart; do not let me stray from your commands.

I have hidden your word in my heart that I might not sin against you.

Praise be to you, O LORD; teach me your decrees.

I meditate on your precepts and consider your ways.

I delight in your decrees; I will not neglect your word.

If your law had not been my delight, I would have perished in my affliction.

I will never forget your precepts, for ny them you have preserved my life.

Save me, for I am yours; I have sought out your precepts.

The wicked are waiting to destroy me, but I will ponder your statutes.

To all perfection I see a limit; but your commands are boundless.

Oh, how I love your law! I meditate on it all day long.

728x90