언어/영어

기분 상하지 않는 영어 표현

아람벌어진밤나무 2023. 3. 15. 00:20
728x90

구어체

Maybe I'm wrong, but ~  :  제가 틀렸을 수도 있지만, ~

좀 더 정중하게

I might be wrong, but ~ 

 

Maybe I'm wrong, but I think we're going in the opposite direction.

  제가 틀렸을 수도 있지만, 우리가 반대 방향으로 가고 있는 것 같아요.

I think you're right. I'll take the next u-turn.

  그런 것 같아요. 다음 유턴신호에서 돌릴게요.

 

I may be wrong, but I believe we agreed to meet next week rather than this weekend.

  제가 잘못 알고 있을 수 있는데, 이번 주말이 아니라 다음 주말에 만나기로 한 것 같은데요.

You're right. I'm sorry. I wass a bit confused.

  아! 맞네요. 죄송해요. 제가 헷갈렸습니다.

 

I might be wrong, but I think this goes here.

  잘 모르겠지만, 이건 여기가 맞는 것 같아요.

Yeah, it looks so. Thank you!

  아! 그래 보이네요! 감사합니다.

 

Maybe I'm wrong, but I think this would be best discussed in person instead of over email.

  잘은 모르겠지만, 이 주제는 이메일로 하는 것보다 직접 만나서 말씀드리는 게 좋겠습니다.

Maybe I'm wrong, but I think you forgot to include the attachment in your previous email.

  제 실수인지는 모르겠지만, 앞서 보내주신 메일에 파일을 첨부하지 않으신 것 같아요.

728x90