신학/성경책

교독문 60. 시편 139편 (영어)

아람벌어진밤나무 2023. 2. 28. 01:40
728x90

교독문 60

시편 139편

인도자 : 여호와여 주께서 나를 살펴보셨으므로 나를 아시나이다

회   중 : 주께서 내가 앉고 일어섬을 아시고 멀리서도 나의 생각을 밝히 아시오며

인도자 : 나의 모든 길과 내가 눕는 것을 살펴보셨으므로 나의 모든 행위를 익히 아시오니

회   중 : 여호와여 내 혀의 말을 알지 못하시는 것이 하나도 없으시니이다

인도자 : 내가 주의 영을 떠나 어디로 가며 주의 앞에서 어디로 피하리이까

회   중 : 내가 하늘에 올라갈지라도 거기 계시며 스올에 내 자리를 펼지라도 거기 계시니이다

인도자 : 내가 새벽 날개를 치며 바다 끝에 가서 거주할지라도

회   중 : 거기서도 주의 손이 나를 인도하시며 주의 오른손이 나를 붙드시리이다

인도자 : 하나님이여 나를 살피사 내 마음을 아시며 나를 시험하사 내 뜻을 아옵소서

회   중 : 내게 무슨 악한 행위가 있나 보시고 나를 영원한 길로 인도하소서

 

Psalm 139

O LORD, you have searched me and you know me.

You know when I sit and when I rise; you perceive my thoughts from afar.

You discern my going out and my lying down; you are familiar with all my ways.

Before a word is on my tongue you know it completely, O LORD.

Where can I go from your Spirit? Where can I flee from your precence?

If I go up to the heavens, you are there; if I make my bed in the depths, you are there.

If I ride on the wings of the dawn, if I settle on the far side of the sea,

even there your hand will guide me, your right hand will hold me fast.

Search me, O God, and know my heart; test me and know my anxious thoughts.

See if there is any offensice way in me, and lead me in the way everlasting.

728x90